II SEMESTR
W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych, inspirujących zajęciach, które pozwoliły im rozwijać swoje zainteresowania i zdobywać praktyczną wiedzę.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości w świetlicy zostały przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem: klocków (magnetycznych, mini wafli, kostek 3d i corbo), koralików, długopisów 3d, farb, wełny, muliny i kanwy do wyszywania oraz lup.
Poznawali świat przyrody, obserwując rośliny okrytonasienne i nagonasienne za pomocą lup, co umożliwiło im dokładne przyjrzenie się budowie i różnorodności roślin. Zajęcia przy stacji meteorologicznej pozwoliły dzieciom na bezpośredni kontakt z urządzeniami do pomiaru pogody, dzięki czemu mogli poznać podstawowe przyrządy meteorologiczne oraz zrozumieć procesy zachodzące w atmosferze.
W ramach kółka dziennikarskiego uczniowie uczyli się obsługi dyktafonów, rozwijając umiejętności nagrywania i tworzenia reportaży. Z kolei koło ekologiczne kontynuowało pracę przy stacji meteorologicznej, łącząc naukę o pogodzie z troską o środowisko.
Technologia także znalazła swoje miejsce – uczniowie korzystali z drukarki 3D, wykonując własne wydruki, a podczas zabawy ozobotami rozwijali zdolności programistyczne i logiczne myślenie. Kreatywność i umiejętności konstrukcyjne ćwiczyli, budując różnorodne modele z klocków Korbo i wafli, które rozwijają zdolności manualne i przestrzenne.
Nie zabrakło także zajęć związanych ze zdrowym stylem życia. Uczniowie poznawali zasady dobrego żywienia, przygotowując zdrowe tosty, co było praktyczną lekcją na temat wartości odżywczych i samodzielnego komponowania posiłków.
Na zajęciach terenowych dzieci uczyły się orientacji na mapie, wykorzystując kompas, co rozwijało ich umiejętności nawigacyjne i znajomość topografii.
Dzięki temu różnorodnemu programowi, łączącemu naukę, technologię i praktyczne umiejętności, uczniowie mieli szansę wszechstronnie rozwijać swoje kompetencje i odkrywać fascynujący świat wokół siebie.
I SEMESTR
W ramach programu „Laboratoria Przyszłości”, uczniowie klas 1-8 mieli okazję uczestniczyć w zajęciach, które miały na celu rozwój umiejętności związanych z nowoczesnymi technologiami, nauką oraz kreatywnością. Podczas pierwszego semestru uczniowie korzystali z różnorodnego sprzętu, który umożliwił im zdobywanie wiedzy praktycznej i teoretycznej w wielu dziedzinach. Zajęcia zostały zrealizowane przy pomocy m.in. stacji meteorologicznej zarówno manualnej i automatycznej, kompasu, termometru glebowego, modelu szkieletu człowieka, model serca, drukarki 3D, model kwiata, ozobotów, lup, mikroskopów, sprzętu kuchennego, klocków. Natomiast sprzęt nagłaśniający w tym mikrofony używaliśmy podczas wydarzeń szkolnych. Na stacji meteorologiczne nauczyliśmy się korzystać z podstawowych sprzętów meteorologicznych: termometr, barometr, higrometr, a także obliczać amplitudy temperatur. Model szkieletu, serca przybliżył nam naukę o ciele człowieka. Sprzęt zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości towarzyszy klasie 1a w trudnym procesie poznawania liter, nauki czytania i pisania. Tosty w kształcie litery o smakowały wyśmienicie, natomiast literka „i” wraz z igłą nauczyła nas ściegów ręcznych. Lupy pozwoliły nam zbadać prawdę o wyjątkowości każdej śnieżynki a drukarka 3D wykonać niesamowite prezenty dla babci i dziadka. W świetlicy zostały przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem m.in. wełny, farb, długopisów 3 d, pisaków, toreb/worków, muliny oraz lup. Wykonaliśmy prace plastyczne („Wspomnienia z wakacji”, „Jesienne jabłka”- malowanie szablonów farbami, „Przyszła jesień”, „Jesienne drzewo” „Świąteczne odlewy gipsowe”- zdobienie farbami, „Mój przyjaciel pies”- praca z wełną, „Wyszywanie świątecznych szablonów” – nauka i doskonalenie ściegu krzyżykowego, „Jesienne liście”- praca z długopisami 3d, zdobinie toreb i worków pisakami do tkanin). Ćwiczyliśmy małą motorykę tworząc bransoletki, zawieszki i naszyjniki z koralików. W wolnych chwilach bardzo chętnie sięgaliśmy po klocki i tworzyliśmy przeróżne konstrukcje z użyciem klocków magnetycznych i mini wafli.
Zajęcia realizowane w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” pozwoliły uczniom na rozwój w wielu obszarach, takich jak biologia, geografia, fizyka, matematyka, technologia i informatyka. Korzystanie z nowoczesnego sprzętu umożliwiło dzieciom lepsze zrozumienie skomplikowanych zagadnień naukowych oraz rozwijanie praktycznych umiejętności. Zajęcia te były nie tylko edukacyjne, ale również inspirujące, zachęcając uczniów do dalszego poszukiwania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań. Zachęcamy do obejrzenia galerii ze zrealizowanych zajęć.