PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 13
IM. ORLĄT LWOWSKICH W SZCZECINIE
NA LATA 2004 – 2009
SPIS TREŚCI
I. ORGANIZACJA I PRZEBIEG PROCESU
KSZTAŁCENIA, EFEKTY KSZTAŁCENIA
III. PROMOCJA SZKOŁY ORAZ ROZWIJANIE
PRZYJAZNEJ I OTWARTEJ SZKOŁY DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ
8. ZAKRES ZADAŃ W POSZCZEGÓLNYCH
PRIORYTETACH
1. Uczeń Szkoły Podstawowej nr 13 to człowiek rozumiejący potrzeby innych ludzi, samodzielny odpowiedzialny, pragnący zdobywać wiedzę, otwarty na potrzeby drugiego człowieka, mający poczucie więzi ze swoją miejscowością
2. Nauczyciel uczący w SP 13 to człowiek otwarty, rozumiejący uczniów, inspirujący ich do zdobywania wiedzy, posiadający autorytet.
3. Rodzice współdecydują o sposobach i celach wychowania dzieci, doradzają, opiniują zamierzania wychowawcze szkoły.
4. Szkoła wyposaża uczniów w wiedzę i umiejętności twórczego myślenia, problemowego, abstrakcyjnego i elastycznego.
5. Szkoła dostosowuje formy i metody nauczania do indywidualnych potrzeb, predyspozycji i możliwości uczniów oraz stwarza warunki do ich rozwoju na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.
1. Wspieramy nieustannie każdego ucznia, by mógł się harmonijnie rozwijać zgodnie z osobistymi potrzebami, możliwościami i zainteresowaniami.
2. Proponujemy wartości oparte na chrześcijańskich postawach.
3. Zapewniamy uczniom bezpieczne i przyjazne warunki do nauki.
4. Nauczyciele prowadzą ciekawe i inspirujące zajęcia, relacje między nauczycielami i uczniami oparte są na wzajemnym szacunku i życzliwości.
5. Wspólnie z rodzicami wychowujemy człowieka, który sprosta wyzwaniom dorosłego życia, będzie umiał odróżnić dobro od zła, będzie szanował godność osoby ludzkiej, będzie umiał znaleźć sens i cel swojego istnienia.
6. Przekonamy ucznia, ze kształcenie jest procesem permanentnym.
7. Prawa i obowiązki uczniów, nauczycieli i rodziców są znane i każda ze stron zobowiązana jest do ich szanowania i przestrzegania.
– Sukcesy w sporcie i innych konkursach przedmiotowych;
– Promocja zdrowego trybu życia;
– Indywidualne podejście do uczniów, różnorodność form i metod nauczania;
– Przyjazna i życzliwa atmosfera w szkole;
– Wykwalifikowana i doskonaląca się ustawicznie kadra nauczycielska;
– Nauka języka obcego wspierana corocznymi wyjazdami do Niemiec;
– Współpraca z teatrem w Schwedt;
– Oferta zajęć pozalekcyjnych adekwatna do możliwości szkoły;
– Uczestnictwo uczniów w konkursach przedmiotowych oraz zawodach sportowych od rangi międzyszkolnej do wojewódzkiej;
– Organizowanie konkursów międzyszkolnych oraz zawodów sportowych;
– Dobra współpraca ze środowiskiem lokalnym;
– Kultywowanie tradycji naszych przodków oraz godne reprezentowanie imienia „Orląt Lwowskich”.
– Niedostateczna pomoc uczniom mającym problemy w nauce;
– Niewystarczająca praca z uczniem zdolnym;
– Ograniczona ilość godzin na zajęcia pozalekcyjne;
– Mała ilość pomocy dydaktycznych dostosowanych do nowych programów i metod pracy;
– Często zmieniające się prawo oświatowe;
– Stale zmniejszająca się ilość środków finansowych na utrzymanie szkoły;
– Wzrastające ubóstwo rodzin naszych podopiecznych.
1. Nawiązywanie konstruktywnych relacji z rodzicami, które sprzyjać będą powstawaniu pozytywnych więzi między domem a szkołą.
2. Zapewnienie uczniom poczucia bezpieczeństwa na terenie szkoły, dostarczenie wzorców zachowań pozbawionych agresji.
3. Doskonalenie jakości i efektów kształcenia poprzez rozbudzanie i rozwijanie zdolności twórczych oraz samodzielnego myślenia i sprawnego działania.
4. Opieka nad uczniami z dysfunkcjami rozwojowymi i fizycznymi oraz mającymi problemy w nauce.
5. Wykorzystanie wniosków z przeprowadzonych egzaminów w klasach trzecich i szóstych do podnoszenia poziomu wiadomości i praktycznych umiejętności uczniów.
6. Promowanie szkoły w środowisku, prezentowanie aktualnych osiągnięć.
7. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej.
8. Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich.
9. Wspieranie rozwoju osobowego każdego ucznia poprzez uczenie tolerancji i empatii.
Priorytetami szkoły są:
– Organizacja i przebieg procesu kształcenia, efekty kształcenia.
– Opieka i wychowanie.
– Promocja szkoły oraz rozwijanie przyjaznej i otwartej szkoły dla społeczności lokalnej.
– Baza i wyposażenie szkoły.
1. Zasadą tworzenia i realizacji programu rozwoju szkoły jest jego otwartość rozumiana jako możliwość dokonywania zmian uwarunkowanych rzeczywistymi potrzebami.
2. Na terenie osiedla szkoła jest instytucją wspierającą rozwój młodego pokolenia. Wykwalifikowana kadra gwarantuje harmonijny rozwój wychowanków zgodnie z ich osobistymi potrzebami, możliwościami i zainteresowaniami. Szkoła nosi zaszczytne imię Orląt Lwowskich, których wzorce osobowe wywierają wpływ na kształtowanie osobowości i drogi życiowej uczniów.
3. Cele rozwoju szkoły zostały wyłonione w wyniku przeprowadzonej diagnozy członków rady pedagogicznej.
8. ZAKRES ZADAŃ W POSZCZEGÓLNYCH PRIORYTETACH
ZADANIA |
TERMIN |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE | PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA | EWALUACJA |
ORGANIZACJA I PRZEBIEG PROCESU KSZTAŁCENIA, EFEKTY KSZTAŁCENIA |
||||
Gromadzenie opinii o programach nauczania | na bieżąco | dyrekcja nauczyciele | dyskusja, opinia, metodyka | opinie nauczycieli o realizowanych programach nauczania |
Ewentualna modyfikacja programów nauczania lub opracowanie i wdrożenie programów autorskich, bądź innowacji pedagogicznych przez nauczycieli |
zatwierdzenie w sierpniu do realizacji w ciągu roku szkolnego |
nauczyciele przedmiotów | omówienie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej | lepsze efekty nauczania (mniejsza ilość ocen nieodpowiednich oraz osób niepromowanych) |
Przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych, zawodów sportowych |
zgodnie z harmonogramem | nauczyciele przedmiotów nauczyciele wychowania fizycznego |
dzienniki zajęć pozalekcyjnych, spis osób startujących w konkursach |
listy nagrodzonych i laureatów konkursów w księdze osiągnięć oraz ich liczba |
Przeprowadzenie diagnoz we wszystkich klasach | wrzesień oraz zgodnie z harmonogramem | nauczyciele poszczególnych przedmiotów | testy diagnozujące | sprawozdania i analizy wyników oraz wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem |
Analiza wyników sprawdzianu próbnego oraz właściwego |
koniec pierwszego i drugiego semestru | zespoły samokształceniowe | dyskusja w zespołach samokształceniowych, na Radzie Pedagogicznej |
zestawienie słabych i mocnych stron oraz wniosków do pracy z uczniami |
Opracowanie planu diagnoz, badających stopień przygotowania uczniów do zdawania sprawdzianu |
na początku roku szkolnego | dyrekcja i zespoły samokształceniowe | harmonogram diagnoz dla poszczególnych klas | wykaz przeprowadzonych diagnoz zgodnie z ustalonym harmonogramem |
Rozwijanie zainteresowań, pielęgnowanie uzdolnień i stymulowanie rozwoju uczniów szczególnie zdolnych |
cały rok | wszyscy nauczyciele | programy pracy kółek, galeria pucharów, dyplomy, kronika |
wykaz zajęć pozalekcyjnych oraz uzyskanych osiągnięć, ich prezentacja i promocja |
Organizowanie wyjazdów na zawody sportowe | zgodnie z harmonogramem | nauczyciele wychowania fizycznego | prezentacja osiągnięć, wystawy zdjęć, kronika szkolna, prezentacja osiągnięć |
wykaz uczniów biorących udział w zawodach sportowych w księdze osiągnięć |
Organizowanie konkursów międzyszkolnych oraz zawodów sportowych na terenie szkoły |
zgodnie z harmonogramem | wyznaczeni nauczyciele | regulaminy organizowanych konkursów i zawodów, wystawy zdjęć, kronika szkolna |
wykaz innych szkół uczestniczących w konkursach oraz zawodach zorganizowanych na terenie szkoły |
Nawiązanie kontaktu ze szkołami w Polsce noszącymi imię Orlęta Lwowskie oraz z innymi szkołami w Europie |
według potrzeb | wyznaczeni nauczyciele | kopie dokumentów przesłanych do szkół | prowadzenie współpracy z wybranymi szkołami, wymiana uczniów, wspólne projekty, zamierzenia |
Wdrażanie uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji i twórczego rozwiązywania problemów |
na bieżąco | wszyscy nauczyciele | przedmiotowe plany wynikowe, hospitacje, scenariusze zajęć |
prezentacja umiejętności oraz prac uczniów |
Wzbogacanie procesu dydaktycznego poprzez stosowanie technologii informatycznej |
na bieżąco | nauczyciele | plany nauczania, hospitacje, wystawy prac uczniów, strona internetowa szkoły |
realizowany proces dydaktyczny korzysta z technologii informatycznej |
Zapewnienie realizacji obowiązkowych treści programowych z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów |
na bieżąco | dyrekcja, nauczyciele | analiza planów nauczania, hospitacje, plany wycieczek, wyjazdów |
pozytywne wnioski wypływające z analizy planów nauczania i hospitacji oraz stałe wyjazdy do instytucji kulturalnych |
Rozpoznanie potrzeb uczniów w zakresie zajęć pozalekcyjnych |
początek każdego roku szkolnego | dyrekcja, nauczyciele | ankiety, analizy | stworzenie propozycji zajęć dodatkowych na podstawie rozpoznanych potrzeb |
Dostosowanie oferty edukacyjnej do możliwości i aspiracji uczniów |
na bieżąco według potrzeb | nauczyciele | sprawozdania, analizy, hospitacje, dzienniki zajęć |
ilość uczniów uczestniczących w zajęciach dodatkowych |
Indywidualizowanie procesu nauczania | na bieżąco | wszyscy nauczyciele | hospitacje, scenariusze zajęć, dzienniki zajęć, WSO, opinie PPP |
stosowanie zaleceń zawartych w opiniach, przestrzeganie zasad zawartych w WSO |
Stwarzanie odpowiednich warunków rozwoju uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych oraz konsultacji logopedycznych) |
na bieżąco | dyrekcja, nauczyciele, pedagog | dzienniki zajęć, listy uczestników, analiza wyników nauczania |
poprawa wyników nauczania oraz funkcjonowania ucznia w szkole |
Rozpoznanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego |
początek każdego roku szkolnego | dyrekcja, nauczyciele | ankieta, wywiad | nauczyciele wykorzystują w swojej pracy zdobyte umiejętności, uzyskują kolejne stopnie awansu zawodowego |
Opracowanie i wdrożenie planu szkoleń rady pedagogicznej oraz zewnętrznych kursów doskonalenia |
zgodnie z harmonogramem | dyrekcja, liderzy zespołów samokształceniowych, lider WDN |
ankieta, rozmowa, dyskusja | świadectwa i zaświadczenia odbytych szkoleń |
Wzbogacanie procesu dydaktycznego poprzez stosowanie technologii informatycznej |
na bieżąco | >nauczyciele | plany nauczania, hospitacje, wystawy prac uczniów, strona internetowa szkoły |
realizowany proces dydaktyczny korzysta z technologii informatycznej |
Zapewnienie realizacji obowiązkowych treści programowych z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów |
na bieżąco | dyrekcja, nauczyciele | analiza planów nauczania, hospitacje, plany wycieczek, wyjazdów |
pozytywne wnioski wypływające z analizy planów nauczania i hospitacji oraz stałe wyjazdy do instytucji kulturalnych |
Rozpoznanie potrzeb uczniów w zakresie zajęć pozalekcyjnych |
początek każdego roku szkolnego | dyrekcja, nauczyciele | ankiety, analizy | stworzenie propozycji zajęć dodatkowych na podstawie rozpoznanych potrzeb |
Dostosowanie oferty edukacyjnej do możliwości i aspiracji uczniów |
na bieżąco według potrzeb | nauczyciele | sprawozdania, analizy, hospitacje, dzienniki zajęć |
ilość uczniów uczestniczących w zajęciach dodatkowych |
Indywidualizowanie procesu nauczania | na bieżąco | wszyscy nauczyciele | hospitacje, scenariusze zajęć, dzienniki zajęć, WSO, opinie PPP |
stosowanie zaleceń zawartych w opiniach, przestrzeganie zasad zawartych w WSO |
Stwarzanie odpowiednich warunków rozwoju uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych oraz konsultacji logopedycznych) |
na bieżąco | dyrekcja, nauczyciele, pedagog | dzienniki zajęć, listy uczestników, analiza wyników nauczania |
poprawa wyników nauczania oraz funkcjonowania ucznia w szkole |
Rozpoznanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego |
początek każdego roku szkolnego | dyrekcja, nauczyciele | ankieta, wywiad | nauczyciele wykorzystują w swojej pracy zdobyte umiejętności, uzyskują kolejne stopnie awansu zawodowego |
Opracowanie i wdrożenie planu szkoleń rady pedagogicznej oraz zewnętrznych kursów doskonalenia |
zgodnie z harmonogramem | dyrekcja, liderzy zespołów samokształceniowych, lider WDN |
ankieta, rozmowa, dyskusja | świadectwa i zaświadczenia odbytych szkoleń |
KRYTERIA SUKCESU
– Nauczyciele podnoszą jakość swojej pracy dydaktycznej poprzez wprowadzanie innowacji pedagogicznych.
– Laureaci konkursów przedmiotowych i sportowych.
– Podniesienie wyników nauczania.
– Mniejsza ilość uczniów osiągających najniższe wyniki na sprawdzianie zewnętrznym.
– Szkoła uzyskuje wyniki wewnętrznego mierzenia jakości zbieżne z wynikami mierzenia zewnętrznego.
– Wszyscy nauczyciele prowadzą wnikliwą analizę wyników kształcenia, monitorują i prowadzą ewaluację przebiegu kształcenia.
– Szkoła podtrzymuje kontakty z innymi szkołami, również europejskimi.
– Szeroka gama atrakcyjnych, dodatkowych zajęć.
– Zajęcia pozalekcyjne uwzględniają potrzeby uczniów i oczekiwania rodziców.
– Szkoła wspierająca uzdolnienia.
– Dzieci mające problemy w nauce objęte są fachową opieką psychologiczno-pedagogiczną.
– Nowe inicjatywy pedagogiczne i wychowawcze.
– Zwiększenie liczby nauczycieli wyposażonych w nowe – dodatkowe umiejętności.
– WDN jest ukierunkowany na potrzeby szkoły.
ZADANIA | TERMIN | OSOBY ODPOWIEDZIALNE | PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA | EWALUACJA |
OPIEKA I WYCHOWANIE | ||||
Zapoznanie społeczności szkolnej z Programem Wychowawczym Szkoły |
początek każdego roku szkolnego | dyrekcja, wychowawcy klas, samorządy klasowe | prezentacja Programu Wychowawczego, ankieta | adnotacje w dzienniku i innych dokumentach |
Opracowanie programów wychowawczych w poszczególnych klasach oraz podejmowanie działań profilaktycznych |
początek każdego roku szkolnego | wychowawcy klas pedagog wychowawca świetlicy | programy wychowawcze poszczególnych wychowawców |
efekty realizacji programów wychowawczych i działań profilaktycznych |
Diagnozowanie sytuacji rodzinnej uczniów oraz organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i materialnej rodzinom niewydolnym wychowawczo |
w zależności od potrzeb | dyrekcja pedagog wychowawcy | wywiad, obserwacja, analiza dokumentacji | wykaz form pomocy |
Współpraca z instytucjami wspomagającymi szkołę w działaniach wychowawczych |
według potrzeb | dyrekcja pedagog wychowawcy klas | wykaz instytucji wspierających oraz rejestr prowadzonej z nimi korespondencji |
uzyskanie konkretnej pomocy lub wsparcia |
Zaznajomienie społeczności szkolnej z obowiązującymi prawami i obowiązkami oraz ich przestrzeganie |
początek każdego roku szkolnego | wychowawcy klas samorządy klasowe | prawa i obowiązki ucznia, regulamin SP 13, ankieta |
przestrzeganie przez uczniów praw i obowiązków oraz innych treści zawartych w regulaminie szkoły |
Podejmowanie działań zapewniających uczniom poczucie bezpieczeństwa |
zgodnie z Programem Profilaktyki Szkoły | wszyscy pracownicy | ankiety, scenariusze zajęć, apeli, akcji przeciwdziałania przemocy; obserwacje, analiza dokumentacji |
pozytywne opinie uczniów i rodziców na temat bezpieczeństwa na terenie szkoły |
Podejmowanie działań służących integracji całego grona pedagogicznego, uczniów, rodziców, pracowników administracyjnych |
zgodnie z harmonogramem działań SU oraz rocznym planem pracy szkoły |
dyrekcja wszyscy nauczyciele rodzice uczniowie | wykaz wspólnych uroczystości klasowych, szkolnych, apeli; programy wycieczek, wystawy zdjęć, kronika |
organizowanie wspólnych spotkań i innych uroczystości |
Włączanie rodziców do współpracy, wspólne planowanie działań klasowych i szkolnych |
na bieżąco w zależności od potrzeb | dyrekcja Rada Rodziców | wykaz działań wspólnie podejmowanych | oszacowanie liczby rodziców biorących udział w imprezach szkolnych |
Kultywowanie tradycji szkolnych poprzez kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich |
zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych | dyrekcja nauczyciele Samorząd Uczniowski | scenariusze uroczystości szkolnych, pogadanki na lekcjach, spotkania z ciekawymi ludźmi, gazetki okolicznościowe, kronika |
uczniowie znają i szanują tradycje szkoły oraz wykazują się postawą patriotyczną |
Uczenie uczniów odpowiedzialności, tolerancji i empatii |
na bieżąco | dyrekcja nauczyciele pedagog | scenariusze zajęć, hospitacje, notatki | uczniowie podejmują odpowiedzialne decyzje, postępują w duchu tolerancji |
Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy ucznia |
na bieżąco | dyrekcja nauczyciele | wykaz dyżurów nauczycieli, pogadanki, plan lekcji |
nauczyciele aktywnie dyżurują, plan lekcji jest dostosowany do higieny pracy |
Zapewnienie uczniom pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach |
w zależności od potrzeb | przeszkoleni nauczyciele pielęgniarka | udział nauczycieli w specjalistycznych szkoleniach, praca pielęgniarki |
certyfikaty, świadectwa uczestnictwa, praca pielęgniarki dostosowana do potrzeb uczniów |
Organizowanie warsztatowych zebrań z rodzicami w celu rozpoznania wzajemnych potrzeb, oczekiwań i problemów |
zgodnie z harmonogramem spotkań | nauczyciele wychowawcy klas | ankiety, konspekty spotkań | funkcjonowanie systemu kontaktów rodziców ze szkołą |
Wyróżnianie rodziców szczególnie zaangażowanych w życie szkoły |
koniec roku szkolnego | dyrekcja wychowawcy klas | wykaz rodziców wytypowanych do wyróżnienia | dyplomy uznania oraz tytuły „Przyjaciel Szkoły” dla rodziców |
KRYTERIA SUKCESU
– Zmniejszenie liczby przypadków agresji i przemocy wśród uczniów, zachowań związanych z wandalizmem.
– Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie.
– Podniesienie poziomu wiedzy uczniów o ich prawach i obowiązkach.
– Objęcie pomocą wszystkich uczniów, którzy jej wymagają.
– Uczniowie wykazują wrażliwość moralną, społeczną duchową oraz postawę patriotyczną.
– Wspieranie psychologiczno-pedagogiczne rodziców.
– Rodzice znają środowisko szkolne swoich dzieci.
– Rodzice rozumieją pracę nauczycieli i współpracują z nimi.
– Rodzice angażują się w przygotowanie imprez szkolnych i uczestniczą w nich.
– Praca pielęgniarki jest dostosowana do potrzeb uczniów.
– Nauczyciele potrafią udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach.
ZADANIA | TERMIN | OSOBY ODPOWIEDZIALNE | PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA | EWALUACJA |
PROMOCJA SZKOŁY I ROZWIJANIE PRZYJAZNEJ I OTWARTEJ SZKOŁY DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ |
||||
Inicjowanie oraz organizowanie imprez sportowych i kulturalnych, festynów z udziałem społeczności lokalnej |
zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych w zależności od potrzeb |
dyrekcja nauczyciele | kalendarz imprez, regulaminy, programy przebiegu, sprawozdania, strona internetowa szkoły |
zainteresowanie społeczności lokalnej organizowanymi imprezami |
Współpraca z innymi placówkami, klubami sportowymi oraz instytucjami wspomagającymi działalność szkoły |
zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych w zależności od potrzeb |
dyrekcja nauczyciele | kronika, galeria pucharów, dyplomy, strona internetowa szkoły |
podziękowania od innych placówek, klubów i instytucji za współpracę; wykorzystanie zdobytych doświadczeń |
Nawiązanie współpracy z mediami | na bieżąco | dyrekcja wyznaczeni nauczyciele | artykuły w prasie lokalnej, zdjęcia, reportaże w telewizji |
działalność i wizerunek szkoły są znane |
Prowadzenie internetowej strony szkoły oraz jej aktualizowanie |
bieżąca aktualizacja | nauczyciel informatyki uczniowie | strona internetowa | duże zainteresowanie osób odwiedzających, w tym rodziców i uczniów |
Prowadzenie i prezentacja kroniki szkolnej | na bieżąco | wyznaczeni nauczyciele | relacje z wydarzeń w kronice szkolnej, zdjęcia, opisy |
prezentacja kroniki uczniom, rodzicom, gościom szkoły, społeczności lokalnej |
Stworzenie i upowszechnienie folderu promującego szkołę |
na bieżąco | wyznaczony nauczyciel | folder, ulotka | rozpowszechnianie folderu promującego szkołę |
Prezentowanie osiągnięć uczniów w szkole i poza nią poprzez wystawy i pokazy artystyczne, udział w akcjach środowiskowych, realizację i prezentację projektów edukacyjnych |
w zależności od potrzeb | nauczyciele | strona internetowa, kronika, zdjęcia, wystawy osiągnięć uczniów |
informacje w prasie, Nagrody Prezydenta, Nagrody Dyrektora Szkoły |
Badanie opinii rodziców o działalności szkoły |
na bieżąco | dyrekcja nauczyciele | ankieta, rozmowa | sugestie rodziców są wykorzystane w działalności szkoły |
Pozyskiwanie sojuszników wspierających przedsięwzięcia szkoły |
na bieżąco | dyrekcja nauczyciele | kronika szkoły, strona internetowa, prowadzona korespondencja |
pomoc uzyskana od sojuszników szkoły |
KRYTERIA SUKCESU
– Społeczność lokalna zna walory szkoły oraz uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych, patriotycznych i oświatowych.
– Rodzice sami przejawiają inicjatywę.
– Szkoła cyklicznie organizuje konkursy międzyszkolne, zawody, pokazy sportowe.
– Rozwój współpracy z podmiotami w środowisku lokalnym.
– Szkoła ma własną stronę w Internecie.
– Sukcesy uczniów są znane w środowisku pozaszkolnym.
– Szkoła jest reklamowana w prasie i telewizji lokalnej.
ZADANIA | TERMIN | OSOBY ODPOWIEDZIALNE | PROCEDURY I NARZĘDZIA MONITOROWANIA | EWALUACJA |
BAZA I WYPOSAŻENIE SZKOŁY |
||||
Szkoła w bezpieczny i funkcjonalny sposób wykorzystuje budynek i jego otoczenie |
na bieżąco | dyrekcja nauczyciele | wnioski kierowane do Rady Miasta | wymiana okien, renowacja parkietu w sali gimnastycznej, przebudowa boiska szkolnego |
Sale lekcyjne i pracownie są odpowiednio wyposażone w sprzęt, środki dydaktyczne i pomoce naukowe |
na bieżąco w miarę możliwości | dyrekcja nauczyciele | propozycje nauczycieli, rodziców, wnioski kierowane do Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
odnowienie gabinetów, wymiana mebli i doposażenie pracowni przedmiotowych, uzupełnienie sprzętu sportowego |
Zapewniony jest pełny dostęp i możliwość pełnego korzystania przez nauczycieli i uczniów z posiadanej bazy |
na bieżąco według potrzeb | dyrekcja nauczyciele | propozycje nauczycieli, rodziców, uczniów | w szkole odbywa się duża ilość zajęć dodatkowych |
Systematyczne wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej |
na bieżąco w miarę możliwości | dyrekcja bibliotekarz | wykaz zakupów, rachunki | księgozbiór biblioteki stale się wzbogaca |
Doposażenie szkoły w dodatkowy sprzęt komputerowy i oprogramowanie |
na bieżąco w miarę możliwości | dyrekcja nauczyciel informatyki | wnioski do instytucji przydzielających sprzęt komputerowy i oprogramowanie w ramach Funduszy Unijnych |
powstanie pracowni komputerowej |
Zorganizowanie stanowiska komputerowego dla uczniów i nauczycieli |
w miarę możliwości | dyrekcja nauczyciel informatyki bibliotekarz |
wnioski do instytucji przydzielających sprzęt komputerowy w ramach Funduszy Unijnych |
utworzenie ośrodka multimedialnego w czytelni szkolnej oraz dodatkowego stanowiska dla nauczycieli |
KRYTERIA SUKCESU
– Szkoła jest bezpieczna, posiada pomoce i sprzęt zapewniające atrakcyjną realizację procesu kształcenia.
– Szkoła funkcjonuje w sposób umożliwiający pełne korzystanie przez nauczycieli i uczniów z posiadanej bazy.
– Księgozbiór biblioteki szkolnej spełnia oczekiwania uczniów i nauczycieli.
– Stanowisko komputerowe dla nauczycieli.
– W czytelni funkcjonuje ośrodek multimedialny.
– Komputer jest narzędziem codziennej pracy ucznia i nauczyciela.
Plan rozwoju jest otwarty i może ulegać modyfikacji.
Plan rozwoju na lata 2004 – 2009 zatwierdza do realizacji Rada Pedagogiczna.
Zmiany w planie rozwoju mogą być dokonywane na wniosek Rady Pedagogicznej, Dyrektora, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
Plan obowiązuje od dnia zatwierdzenia.